Enstitümüz Tarihçesi;
Enstitümüz 2006/10493 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile 21.06.2006 tarih ve 26205 sayılı Resmi Gazete yayımlanarak Kütahya Dumlupınur Üniversitesine bağlı olduğu dönemde kurulmuş olup; 7141 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile 18 Mayıs 2018 tarihinde Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü olarak yeni bir birim hüvviyeti kazanmıştır. (30425 Resmi Gazete ilanı)
Enstitümüzün başlıca amacı, Enstitümüze bağlı Anabilim Dallarında öğrenimini sürdüren lisansüstü öğrencilerine; bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme, derin bir bakış açısı ile ilerleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşma yeteneğini kazandırmaktır. Mesleki ve yabancı dil bilgilerinin öğrencinin gelecekteki hedeflerinde başarılı olabilecek özellikte olması Enstitümüz tarafından desteklenmektedir. Lisansüstü eğitim yapan öğrencimizin kendi çalışma alanlarının yanı sıra tüm bilim dallarına geçiş vizyonla bakabilmeleri amaçlarımızdan birisidir.
Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde Lisansüstü Eğitim, Yüksek Lisans ve Doktora Programlarından oluşur. Bu programların hangi Enstitü Anabilim Dallarında açılıp yürütüleceği ilgili Anabilim Dalı ve Enstitü Kurulunun önerisi, Senatonun uygun görüşü ve Yükseköğretim Kurulunun Kararı ile kesinleşir.
Yüksek lisans programı; en az dört yıl süreli bir yükseköğretim kurumundan lisans diploması ya da buna eşdeğer bir derece almış olanların, bu eğitim üzerine yapacakları dört yarıyıl süreli öğrenim, bilimsel araştırma ve uygulama faaliyetlerini kapsar.
Doktora programı; lisansla birleştirilmiş tezsiz yüksek lisans dâhil yüksek lisansa, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık ve Veterinerlik Fakülteleri diplomasına ve fen fakülteleri mezunlarının ise ilgili mevzuata göre bir laboratuvar dalında kazandıkları uzmanlığa dayalı sekiz yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl süreli bir programdır.
Enstitümüz halen Kütahya Afyonkarahisar yolu üzerinde yer alan Germiyan Yerleşkesinde hizmet vermektedir.
Anabilim Dalı Başkanlığı |
Amacı |
Program |
Alanı |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı |
Doğuştan veya sonradan herhangi gibi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından teşhisi konup tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi rehabilitasyon programını planlayıp uygulayacak sağlık personelinin yetiştirilmesi alanında eğitim ve araştırma yapılır. |
Yüksek Lisans / Doktora |
Tezli |
Hemşirelik Anabilim Dalı |
Hemşirelik ve sağlık alanı ile ilgili bilgilerini, çağdaş eğitim yöntemleriyle aktararak, ulusal ve uluslararası alanda mesleğini icra edebilen, sağlık sektörünün ihtiyaçlarına cevap verebilecek yetkinlikte, her yönüyle donanımlı uzman hemşireler yetiştirmektir. |
Yüksek Lisans |
Tezli |
Sağlık İdaresi Anabilim Dalı |
Sağlık İdare Anabilim Dalı Başkanlığının birinci amacı, hastanelerin ve diğer sağlık kurumlarının işletmesini sürdürmek ve finansal dengesini sağlamaktır. İkinci amacı, sağlık hizmetlerini sağlamak üzere hekimlere, hemşirelere ve diğer bakım hizmeti sunanlara işlerini etkili ve etkin biçimde uygulayabilecekleri bir çevre hazırlamaktır. Üçüncü amacı ise sağlık kuruluşlarında çalışan profesyonel gruplar arasında aracılık ya da hakemlik yapmak; hastalara sunulan hizmetler aracılığıyla, hastaların moral ve sosyal değerlerini sürdürmelerine yardımcı olmak ve memnuniyetlerini sağlamaktır. Sağlık İdaresi Anabilim Dalı, bu amaçları gerçekleştirmek ve dengelemek için ihtiyaç duyulan becerilere sahip, başarılı profesyonel sağlık yöneticilerini yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Yüksek Lisans |
Tezli / Tezsiz |
Ebelik Anabilim Dalı |
Ebelikte yüksek lisans programının amacı kendi alanındaki bilgilerle, diğer bilimleri ve bilgileri kaynaştıran, uygulamalarında bilimsel verileri kullanan, ana ve çocuk sağlığının ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki durumunun farkına varan, profesyonel ebeliğin gelişimi için yeni bilgiler edinebilen, sürekli gelişmeyi yaşam biçimi olarak algılayan, liderlik ve iletişim becerilerine sahip, uluslararası mesleki etik değerlere bağlı, disiplinler arası ekip çalışması yapan, üretebilen, uygulayabilen ve araştırıcı, eğitici, danışmanlık gibi rollerini etkin kullanabilen ebeler yetiştirmektir. |
Yüksek Lisans |
Tezli |
Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı |
Tıbbi Biyoloji moleküler tıp, sağlık ve laboratuvar teşhis alanlarında birçok uygulamaları olan bir biyoloji alanıdır. Moleküler biyoloji, biyoteknoloji, biyoinformatik, hücre biyolojisi, sitogenetik, genetik tanı ve tedavisi, mikrobiyal genetik, moleküler fizyoloji gibi birçok alanı içermektedir. Biyokimya, fizyoloji, biyofizik, viroloji ve patoloji gibi tıp ve biyolojinin diğer pek çok alanı ile ortak çalışmalar yürütmektedir. In vitro teşhislerden in vitro fertilizasyona kadar birçok bilimsel ve teknolojik yaklaşımlar kapsamaktadır. Karsinojenezisin anlaşılmasındaki moleküler yaklaşımlar, gen tedavisi, tek nükleotid polimorfizmleri, kistik fibrozun moleküler temeli ve tedavisi, HIV’in moleküler hayat döngüsü ve popülasyon dinamikleri, hastalıkların moleküler temelleri ve karmaşık sinyal iletim yollarının aydınlatılması alanlarında ileri moleküler teknikler kullanarak temel bilime, sağlığa ve ekonomiye ciddi katkılar sağlamaktadır. |
Yüksek Lisans |
Tezli |
Farmakoloji Anabilim Dalı |
Temel ve güncel farmakoloji bilgilerinin anlaşılmasını sağlayıp, fizyolojik, fizyopatolojik ve klinik bilgilerin ışığında, etik ve farmakoekonomi kurallarını göz önüne alarak ilaçla tedaviye akılcı yaklaşımı kalıcı bir davranış haline getirmektir. Akılcı İlaç Kullanımı tüm sağlık profesyonellerinin bilmesi gerekli bir konudur. Zira Akılcı İlaç Kullanımı’nın pek çok paydaşı bulunmaktadır. Akılcı ilaç kullanımı’nın sağlık profesyonelleri tarafından benimsenmesi ve yaygınlaştırılması sadece insan sağlığı ile kalmayıp ülke ekonomisine de katkıda bulunacaktır. Bunu yaygınlaştırmak ancak iyi bir Farmakoloji bilgisine sahip, akılcı tedavi yaklaşımlarını davranış haline getiren sağlık profesyonelleri ve öğretim elemanları ile olabilir. Farmakoloji, bugün temel tıp bilimleri ve dahili tıp bilimlerinin tam ortasında yer alan, son derecede geniş çalışma alanlarına sahip bir bilim dalları ailesidir. Bugün itibariyle toksikoloji, farmakokinetik, farmakodinami, klinik farmakoloji, farmakoterapi, farmakovijilans, farmakoekonomi gibi alanlar artık farmakoloji kitaplarının birer konusu olma sınırını çoktan aşmış, her biri ayrı birer bilim dalı haline gelmiştir denilebilir. Bazı bilim dallarının çalışma alanları ve/veya materyali sınırlı iken farmakolojinin böyle bir sınırı yoktur. İnsanın olduğu hemen her sahada (sağlık, nüfus planlaması, ekonomi, psikoloji, adlî olaylar,hukuk, etik, vs.) çok çeşitli laboratuvar ortamlarında (deney tüplerinden hücre kültürüne, izole organ çalışmalarından her türlü deney hayvanının kullanıldığı araştırma türlerine kadar); her yaş ve cinsiyetteki insanlar üzerinde (klinik araştırmalar, biyoyararlanım/biyoeşdeğerlik çalışmaları, gözlemsel çalışmalar) ve bilgisayar ortamı (in silico çalışmalar) gibi çok geniş bir sahada farmakolojik araştırmalar yapmak mümkündür Farmakoloji alanında çalışmak isteyen araştırmacıların bu alanda lisansüstü eğitim yapmaları gerekmektedir. Anabilim Dalımız şu anda bu alanda yüksek lisans eğitimi vermektedir. |
Yüksek Lisans |
Tezli |
Fizyoloji Anabilim Dalı |
Fizyoloji Yüksek Lisans programının en önemli amacı ve hedefi, insan fizyolojisi alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip, ulusal ve uluslararası alanlarda bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen ve kullanan, yeniliklere açık, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip, araştırıcı, sorgulayıcı, uygulayıcı, eğitici, yaratıcı, ekip çalışmasını kavramış, eleştirel düşünce yeteneğini geliştiren, evrensel etik ilkelerini benimsemiş, nitelikli bilim insanlarının yetiştirmektir. |
Yüksek Lisans |
Tezli |
Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı |
Tıbbi Biyoloji moleküler tıp, sağlık ve laboratuvar teşhis alanlarında birçok uygulamaları olan bir biyoloji alanıdır. Moleküler biyoloji, biyoteknoloji, biyoinformatik, hücre biyolojisi, sitogenetik, genetik tanı ve tedavisi, mikrobiyal genetik, moleküler fizyoloji gibi birçok alanı içermektedir. Biyokimya, fizyoloji, biyofizik, viroloji ve patoloji gibi tıp ve biyolojinin diğer pek çok alanı ile ortak çalışmalar yürütmektedir. In vitro teşhislerden in vitro fertilizasyona kadar birçok bilimsel ve teknolojik yaklaşımlar kapsamaktadır. Karsinojenezisin anlaşılmasındaki moleküler yaklaşımlar, gen tedavisi, tek nükleotid polimorfizmleri, kistik fibrozun moleküler temeli ve tedavisi, HIV’in moleküler hayat döngüsü ve popülasyon dinamikleri, hastalıkların moleküler temelleri ve karmaşık sinyal iletim yollarının aydınlatılması alanlarında ileri moleküler teknikler kullanarak temel bilime, sağlığa ve ekonomiye ciddi katkılar sağlamaktadır. |
Doktora | - |
Histoloji Anabilim Dalı |
Ülkemizde ihtiyaç duyulan yetişmiş insan gücünü sağlamak ve üst düzeyde eğitim vererek bilim ve teknolojinin topluma kazandırılmasına katkıda bulunmak, Histoloji ve Embriyoloji anabilim dalına araştırma ivmesi kazandırmak, anabilim dalımıza ve diğer üniversitelerdeki ilgili anabilim dallarına alanlarında iyi yetişmiş öğretim elemanları ve araştırmacılar yetiştirmek, öğrencilerin bilimsel araştırma yaparak mesleki tecrübe kazanmalarını, bilgiyi doğru şekilde arama, değerlendirme, kullanma ve yorumlama yeteneği geliştirmelerini sağlamak, Histoloji ve Embriyoloji alanında yeni ve çağdaş konularla araştırma yaparak, klinik bilimlerle koordine etmek amaçlarımız arasında yer almaktadır. |
Yüksek Lisans | Tezli |
Adli Bilimler Anabilim Dalı |
Adli bilimler fizik, kimya, biyoloji, tıp, sosyoloji, hukuk, psikoloji, felsefe gibi birçok bilim dalı ve teknolojiden destek alan bir bilimler topluluğudur. Adli Bilimler, hukuk alanına hizmet veren multidisipliner bir alan olduğundan bu alanda eğitim hizmeti verecek birimlerin de benzer şekilde eğitimde multidisipliner yaklaşım sunması gerekmektedir. Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Adli Bilimler Bölümü desteğiyle eğitim - öğretim faaliyetlerini sürdürmesi planlanan bu program ile Adli Bilimler alanında yetişmiş uzman ihtiyacını karşılamak hedeflenmektedir. |
Yüksek Lisans | Tezsiz |
Anatomi Anabilim Dalı |
Tıp Fakültelerinde Anatomi Anabilim Dalları en fazla teorik ve uygulama ders yüküne sahiptir. Uygulamalarda öğretim elemanı yardımcısı olarak görev yapmakta olan Araştırma Görevlilerinin Anatomi (Tıp) formasyonu kazanmaları gerekir. Bunun içinde öncelikle lisans düzeyinde sağlık bilimlerinden mezun olanların uzmanlık eğitimi alabilmeleri için ön koşul Yüksek Lisanstır. Anatomi Anabilim Dalı Temel Tıp Bilimlerinin (Histoloji, Fizyoloji, Biyokimya, Mikrobiyoloji v.s) diğer dalları ve Cerrahi Tıp bilimleri ile yapılacak multidisipliner çalışmalarda önemli bir destek sağlar. Anatomi Tıbbın en temel dersi olması nedeniyle Anatomi Anabilim Dalında Yüksek lisans programı açılması hem Anabilim dalımızın hem de Temel Tıp Bilimlerinin diğer dallarının akademik faaliyetlerine alınacak dersler ve formasyon bakımından önemli katkı sağlar |
Yüksek Lisans | Tezli |